Kvalifikacijos kursai

Kvalifikacijos kėlimo kursai Portugalijoje

Spalio 7-13 dienomis gimnazijos informacinių technologijų mokytoja Valentina Janušienė bei  matematikos ir ekonomikos mokytoja Rita Kavaliauskaitė dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose „Inovatyvus mokytojas – motyvuotas mokinys: bendradarbiavimas problemų sprendime“ Sesimbros mieste Portugalijoje.

Kursuose susitiko mokytojai iš Prancūzijos, Danijos, Bulgarijos, Lietuvos, Kroatijos, Slovėnijos. Jų metu mokytojos susipažino su inovatyviais darbo metodais, mokėsi dirbti su įvairiomis skaitmeninėmis programomis, sėmėsi naujų įgūdžių, kaip dirbti ateities klasėje, kaip skatinti kūrybiškumą ir inovacijas savo darbe, reprezentavo Lietuvą, Molėtų miestą ir gimnaziją. Kursų dalyviai mokėsi ir lavino pažintines, komunikavimo, bendradarbiavimo ir kitas kompetencijas, gilino užsienio kalbos žinias, kėlė tarpkultūrines kompetencijas, gilinosi į tarptautinio švietimo turinį. Tarptautinėse bendradarbiaujančiose grupėse mokytojai, panaudodami kursų metu įgytas žinias, parengė baigiamuosius inovatyvių pamokų pristatymus. Atliekant užduotis buvo tobulinamos asmeninės, socialinės, tarpkultūrinės kompetencijos, ugdomi darbo komandoje ir anglų kalbos įgūdžiai, susipažinta su skaitmeninių priemonių naudojimo galimybėmis ugdymo procese. Vizito metu dalyviai aplankė dvi ugdymo įstaigas: susipažino ir išbandė naujas technologijas „ateities klasėje“ Dom Manuel Martinso vidurinėje mokykloje bei stebėjo ugdymo procesą tarptautinėje Boa Agua mokykloje, bendravo su mokyklos mokytojais, mokiniais.

Kursų organizatoriai sudarė galimybę ne tik tobulinti savo profesinius, asmeninius, bendravimo įgūdžius tarpkultūrinėje aplinkoje, bet ir artimiau susipažinti su Portugalijos švietimo sistema, jos istorija, architektūra, kultūra, papročiais ir tradicijomis.

Mokytojos grįžo kupinos idėjų, kurias įgyvendins pamokų metu ir popamokinėje veikloje, skleis gerąją patirtį gimnazijoje ir už jos ribų.  

Kvalifikacijos kėlimo kursai Graikijoje

Vasaros atostogų metu teko dalyvauti kvalifikacijos kėlimo kursuose “Designing CLIL – Content and Language Integrated Learning” Pirėjuje, Graikija, kuriuos organizavo IDEC Lifelong Learning Centre (Mokymosi visą gyvenimo centras).
Kursų organizatoriai sudarė galimybę ne tik tobulinti savo profesinius, asmeninius, bendradarbiavimo ir bendravimo įgūdžius tarpkultūrinėje aplinkoje, bet ir artimiau susipažinti su Graikijos švietimo sistema, jos istorija, architektūra, kultūra, papročiais ir tradicijomis. Po paskaitų turėjome galimybę susipažinti su Pirėjaus uosto grožiu, aplankyti dvi nuostabias Saronikos įlankos salas Aeginą ir Hydrą.     
Įgytos žinios ir įgūdžiai bus taikomi ugdymo procese, o geroji patirtis skleidžiama gimnazijoje ir už jos ribų.

Kvalifikacijos tobulinimo kursai Graikijoje

Mokytojos Rasa ir Rūta dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose „CLIL – Content and Language Integrated Learning” Kalamatoje (Graikija), kuriuos organizavo „Areadne“ – Mokymosivisą gyvenimo centras.
Kursuose dalyvės susipažino su CLIL (Integruotas dalyko ir kalbos mokymas) metodologija ir turėjo galimybes įgyti praktinių CLIL taikymo ugdymo(si) procese gebėjimų bei patobulinti anglų kalbos kalbinius įgūdžius. Dalyviai, dirbdami grupėse, nagrinėjo CLIL pamokų modelius ir mokėsi kaip rengti ir suplanuoti mokomųjų dalykų pamokas, integruojant CLIL. Bendradarbiaujančiose grupėse rengė CLIL pamokas, panaudodami kursų metu įgytas žinias, ir jas pristatė.
Kvalifikacijos tobulinimo kursų metu buvo tobulinamos asmeninės, komunikavimo, tarpkultūrinės kompetencijos, komandinio darbo ir anglų kalbos gebėjimai, bendradarbiavimo ir bendravimo įgūdžiai tarpkultūrinėje aplinkoje. Dalyvės susipažino su Graikijos švietimo sistema, jos istorija, architektūra, kultūra, papročiais ir tradicijomis.
Įgytas žinias ir patobulintas kompetencijas bei įgūdžius mokytojos taikys ugdymo(si) procese, įgytą patirtį skleis gimnazijoje ir už jos ribų.

Kvalifikacijos tobulinimo kursai Čekijoje

Kvalifikacijos tobulinimo kursuose „CLIL – Content and Language Integrated Learning” Prahoje (Čekija), kuriuos organizavo „ITC International TEFL“ – Mokymosi visą gyvenimo centras, dalyvavo mokytojos Kristina ir Virginija.
Kursų pradžioje dėstytojai pristatė IDKM/CLIL (Integruotas dalyko ir kalbos mokymas) metodikos teoriją, pagrindines CLIL strategijas bei jo praktiką Europos šalyse, IDKM/CLIL taikymo galimybes pradinėje mokykloje ir vidurinėje mokykloje. Kursų dalyviai iš įvairių šalių (Italija, Lenkija, Lietuva, Čekija) mokėsi CLIL metodų ir būdų, kaip juos taikyti ugdymo procese bei kaip integruoti informacines technologijas į CLIL mokymą. Dirbdami tarptautinėse komandose nagrinėjo CLIL pamokų pavyzdžius bei kūrė CLIL pamokų scenarijus ir juos pristatė.
Kvalifikacijos tobulinimo kursų metu buvo tobulinamos profesinės, komunikavimo, tarpkultūrinės kompetencijos, komandinio darbo ir anglų kalbos gebėjimai daugiakultūrinėje aplinkoje. Dalyvės susipažino su Čekijos švietimo sistema, jos istorija, architektūra, kultūra.
Įgytos žinios, patobulintos kompetencijos bus taikomos ugdymo(si) procese, įgyta patirtimi pasidalinta savo institucijoje ir už jos ribų.

Kvalifikacijos tobulinimo kursai Maltoje

Kvalifikacijos tobulinimo kursuose „CLIL –Technology & ICT Tools for Teachers working with CLIL”, kuriuos organizavo Maltos administracinis mokymo institutas, Sent Džulianse dalyvavo mokytojos Danguolė ir Virginija. Pradžioje dalyvės susipažino su šio instituto veikla bei vykdomais projektais, o vėliau pristatė Lietuvą, Molėtų miestą bei Molėtų gimnaziją kitiems dalyviams iš Prancūzijos, Italijos, Ispanijos. Kursų dalyviai kartu su dėstytojais pirmiausiai aiškinosi  IDKM/CLIL (Integruotas dalyko ir kalbos mokymas) metodikos esmę, pagrindinius IDKM/CLIL  principus, anglų kalba vadinamus 5Cs (Content, Competences, Communication, Cognition, Culture): turinys, kompetencijos, bendravimas, pažinimas ir kultūra, IDKM/CLIL naudą mokinių įgūdžiams, motyvacijai. Dirbdami bendradarbiaujančiose komandose dalyviai mokėsi sudaryti atraminių žodžių (scaffolding) sąrašą, reikalingą mokymosi procese. Rengė CLIL pamokų planus, integruodami ir įvairias skaitmenines priemones į CLIL ugdymo turinį bei panaudodami kursų metu įgytas žinias, vyko darbų pristatymai. Kvalifikacijos tobulinimo kursų metu mokytojos patobulino dalykines, tarpkultūrinės kompetencijas,  komandinio darbo ir bendravimo anglų kalba įgūdžius. Sustiprėjo motyvacija integruoti CLIL į savo mokomąjį dalyką. Dalyvės susipažino su Maltos švietimo sistema bei pasidalino savo patirtimi. Turėjo puikias galimybes susipažinti su šalies istorija, architektūra, kultūra, dalyvaudamos pažintinėje – kultūrinėje kursų programoje. Įgytos žinios ir gebėjimai bus taikomi pamokų metu, pasidalijama patirtimi su gimnazijoje bendruomene. 

Galimybė tobulinti kompetencijas

Molėtų gimnazijos mokytojai dalyvavo mokymuose „Inovatyvūs metodai, dirbant su mokiniais“, kuriuos vedė lektorė Asta Blažinskienė. Tai programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo 1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projekto „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“ veikla, bendradarbiaujant su Kalba.lt.
Mokymų  tikslas – tobulinti mokytojo, kaip asmenininio vaiko koučerio, gebėjimus ugdymo(si) procese. Lektorė supažindino bei pagrindė, kuo mokymas ir koučingas skiriasi, ir kas tame yra bendro. Pasak lektorės „koučingas yra apie tai, kaip mes mokomės mokytis ir nusprendžiame, kuris sprendimas yra geriausias“. Seminaro metu nagrinėjome ir analizavome: efektyvaus mokymosi sėkmės kriterijus tokius, kaip mokymosi aplinka, santykis su klase/mokiniu (svarbiausia – rasti tikrąjį ryšį su mokiniais); 5 koučingo principus ir kaip juos taikyti, padedant mokiniams išsikelti tikslus; žmogaus mąstymą skatinančių smegenų veiklą.   
Inovatyvių metodų, dirbant su mokiniais, taikymas stiprina mokinių mokymosi motyvaciją, lavina mokėjimo mokytis, kūrybiškumo kompetencijas. Kad mokiniai suprastų, išgirstų ir mokytųsi, būtina padėti jiems kuo daugiau vizualizuoti mokymosi procesą bei perduoti mokymosi kontrolę patiems mokiniams

Seminaras „Inovatyvūs mokymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“

Molėtų gimnazijoje lapkričio 15 dieną įvyko seminaras „Inovatyvūs mokymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“, kuriame dalyvavo Molėtų rajono įvairių mokomųjų dalykų mokytojai. Lektorės – Molėtų gimnazijos mokytojos Valentina Janušienė ir Rita Kavaliauskaitė. Seminaro tikslas – tobulinti mokytojų gebėjimus taikyti inovatyvius ugdymo(si) metodus.
Mokymus sudarė dvi dalys: teorinė ir praktinė. Pirmiausiai apžvelgėme programos „Erasmus+“ tikslus, jos biudžetą, KA1 konkurso rezultatus ir pristatėme gimnazijoje vykdomą dvejų metų trukmės „Erasmus+“ bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo 1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projektą „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“ bei jo veiklas, laukiamus rezultatus. Dalindamosios kvalifikacijos kėlimo kursuose ,,Inovatyvus mokytojas – motyvuotas mokinys: bendradarbiavimas problemų sprendime“
Portugalijoje įgyta patirtimi aptarėme inovatyvių ugdymo metodų pagrindinius didaktikos
principus, privalumus, kokių gebėjimų bei kompetencijų reikia mokiniams nuolat besikeičiančioje aplinkoje.
Praktinėje seminaro dalyje supažindinome, mokėme bei motyvavome mokytojus kaip naudotis IKT skaitmeniniais įrankiais bei inovatyviais mokymo metodais ugdymo(si) procese.
Seminaro dalyviai praktiškai išbandė skaitmeninius įrankius, kurie naudojami kūrybiškumo bei problemų sprendimo kompetencijoms ugdyti, pamokos sužadinimui, minčių lietui ar video sukurti, bei kokias skaitmenines priemones galima naudoti inovatyvioje pamokoje.
Inovatyvus ir tikslingas ugdymo metodų taikymas, kūrybiškas IKT priemonių integravimas į mokymą(si) stiprina mokinių mokymosi motyvaciją, lavina mokėjimo mokytis, komunikavimo bei kūrybiškumo, iniciatyvumo ir verslumo kompetencijas.