Stebėjimo vizitai

Molėtų gimnazijos mokytojų darbo stebėjimo vizitas Lenkijoje

Molėtų gimnazija toliau vykdo programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo 1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projektą „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“. Mokinių rudens atostogų metu grupė gimnazijos mokytojų lankėsi Liceum Ogólnokształcące nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Wejherowie (Lenkija).

Bendrystė su šia mokykla užsimezgė eTwinning platformoje, ieškant partnerių projektams bei bendradarbiaujant virtualiai. Šio licėjaus mokytojų komanda Molėtų gimnazijoje jau lankėsi vasario mėnesį su darbiniu vizitu ir stebėjo atviras pamokas, dalyvavo kitose veiklose. Molėtų gimnazijos mokytojos vyko į vieną iš projekte numatytų veiklų – darbo stebėjimo vizitą. 

Gimnazijos mokytojas pasitiko licėjaus direktorė Katarzyna Bojke, kuri pirmiausia aprodė savo vadovaujamą įstaigą, supažindino su pedagogų bendruomene bei pristatė savo ugdymo įstaigos struktūrą, veiklas, pasiekimus. Buvo įdomu palyginti, kuo esame panašūs ir kur esame skirtingi. Mokykla graži, erdvi, turinti puikią aktų salę bei biblioteką. Licėjuje mokosi 800 mokinių, stojamųjų egzaminų nėra, bet į ją patenka tik geriausiai besimokantys, kryptingai savo tikslo siekiantys mokiniai, tačiau mokinių klasėse mokosi po 25 – 35. Tai bene didžiausia problema, kurią įvardijo direktorė.  Darbotvarkė buvo intensyvi – kasdieną stebimos 4 pamokos, po to refleksija, aptarimai, kiti įvairūs pristatymai (pasidalinimas vykdomais Erasmus+ tarptautiniais projektais, platformos eTwinning įrankių panaudojimas ugdymo procese). Mokykla sudarė galimybes stebėti ir dalyvauti informatikos, istorijos, muzikos, geografijos, anglų, vokiečių kalbos, chemijos ir fizikos pamokose. Dalis dėstančių mokytojų pamokas vedė anglų kalba arba į šį procesą įtraukė mokinius, pasidalino įvairiais pamokų organizavimo metodais bei formomis. Daugumoje vestų pamokų dominavo mokinių darbas grupėse, keletą pamokų vedė mokiniai, dėstančiam mokytojui būnant tik pagalbininku, buvo pristatomi  mokinių darbai. Malonu buvo tai, kad beveik visų pamokos tema pakrypdavo apie Lietuvos istoriją ar dabartinę politinę situaciją. Užsiėmimuose prisiminti Lenkijoje ir Lietuvoje kūrę poetai, muzikai.

Darbo stebėjimo vizito organizatoriai – licėjaus administracija – sudarė galimybę ne tik tobulinti savo profesinius, asmeninius, bendradarbiavimo ir bendravimo įgūdžius tarpkultūrinėje aplinkoje, bet ir artimiau susipažinti su Lenkijos švietimo sistema, jos istorija, architektūra, kultūra, papročiais ir tradicijomis. Po pamokų susipažinome su Wejherowo miesto istorija, architektūra, miesto rotušėje įsikūrusiu muziejumi, garsėjančiomis išpažįstančiųjų tikėjimą kalvarijomis. Dalyvavome edukacinėje – pažintinėje programoje Gdynės, Sopoto, Gdansko miestuose, muziejuose. Turėjome galimybę apsilankyti Wejherowo apskrities seniūnijoje ir susitikti su viršaite Gabriela Lisius. Susitikime buvo aptartas projekto tikslas, bendravimo ir bendradarbiavimo perspektyvos, šalių švietimo sistemų skirtumai ir panašumai. Pokalbiui pakrypus neformaliai, neapsiėjome ir be dainų – mūsų mokytojų padainuotas lietuvių liaudies dainos posmas dar labiau suartino kolegas iš skirtingų šalių. Beje, susitikimas administracijoje buvo filmuojamas bei parodytas per Lenkijos televiziją Twoja Telewizja Morska (žr. nuorodą https://telewizjattm.pl/dzien/2019-10-30/51768-nauczyciele-z-litwy-na-wymianie-w-wejherowie.html?play=on). Taip pat Molėtų gimnazijos mokytojų vizitas ir susitikimas buvo aprašytas ir spaudoje (žr. nuorodą https://wejherowo.naszemiasto.pl/pedagodzy-z-litwy-przybyli-do-wejherowa-w-ramach-wymiany/ar/c1-7404976).

Aptariant darbo stebėjimo vizitą, licėjaus direktorė išreiškė didelį norą ir poreikį bendrauti ir bendradarbiauti toliau, mokytis bei dalintis patirtimi. 

Tokia projekto „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“ veikla leido dalyviams atsiskleisti, kuo jie yra stiprūs, pasidalinti savo patirtimi su užsienio kolegomis, patobulinti savo profesines, anglų kalbos bei tarpkultūrines kompetencijas. Pamokose stebėti įtraukiantys aktyvūs ugdymo būdai, užsienio kalbos integravimas į dalyko pamokas (IDKM/CLIL), didesnis dėmesys kūrybiškumo ugdymui, įgytos žinios ir įgūdžiai bus taikomi ugdymo procese, o geroji patirtis skleidžiama gimnazijoje ir už jos ribų. 

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Lenkijos mokytų darbo vizitas Molėtų gimnazijoje

Molėtų gimnazija, vykdydama programos „Erasmus+“ bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir suaugusiųjų švietimo 1 pagrindinio veiksmo (asmenų mobilumas mokymosi tikslais) projektą „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“, organizavo vieną iš projekte numatytų veiklų – darbo stebėjimo vizitą užsienio šalies mokytojams.

Mūsų gimnazijoje lankėsi keturių mokytojų komanda iš Liceum Ogólnokształcące nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Wejherowie  (Lenkija). Kadangi bendrystė su šia mokykla užsimezgė eTwinning platformoje, ieškant partnerių projektams bei bendradarbiaujant virtualiai, tai su svečiais pirmiausiai susipažinome ,,Ledlaužio“ pagalba ir dalyvaudamos netradicinėje lietuvių kalbos pamokėlėje. Vėliau kiekviena mokykla pristatė savo ugdymo įstaigas – jų struktūrą, veiklas, pasiekimus. Buvo įdomu palyginti, kuo esame panašūs ir kur esame skirtingi. Apskrito stalo „Lietuvos ir Lenkijos švietimo sistemos: panašumai ir skirtumai“ metu turėjome galimybę aptarti abiejų šalių švietimo sistemas, vyko ir diskusijos. Svarbiausia šio vizito dalis – atvirų pamokų stebėjimas. Mūsų gimnazijos mokytojos vedė atviras pamokas: teatro (mokytoja J. Žalalienė), integruotas anglų kalbos – sveikos gyvensenos (mokytoja S. Stundienė ir sveikatos priežiūros specialistė D.Burneikienė), geografijos – anglų kalbos (mokytojos R. Čekuolienė ir D. Dirmienė), matematikos – muzikos – anglų kalbos (mokytojos R. Kavaliauskaitė ir R. Vekerotienė), biologijos – vokiečių kalbos (mokytojos R. Mongirdienė ir V. Zapolskienė), istorijos (mokytoja V. Petrauskienė), kūno kultūros (mokytoja K. Knezienė). Daugumoje vestų pamokų dominavo mokinių darbas grupėse, buvo atliekamas eksperimentas, pristatomi paruošti mokinių darbai. Ugdymo procese (anglų kalbos žinių įsivertinimui, išmokimo patikrinimui, bendrųjų kompetencijų įsivertinimui, refleksijai) mokytojos naudojo skaitmeninius įrankius Kahoot bei „Voratinklis“, SMART lentą, pačių sukurtą Bingo žaidimą. Šios pamokos mokytojams – tai proga atvirumui ir naujovėms, keitimasis idėjomis su kolegomis, tobulėjimas tolesnėje profesinėje veikloje. O mokiniams – įtraukiantys aktyvūs ugdymo būdai, užsienio kalbos integravimas į dalyko pamokas, didesnis dėmesys kūrybiškumo ugdymui. Aptariant pamokas viešnios išreiškė vieningą nuomonę – pamokos įdomios bei kūrybiškos, įtraukiančios mokinius į mokymosi procesą, leidžiandžios mokytis ir anglų kalbos.  Lenkijos mokytojos turėjo galimybę stebėti mokyklines varžybas „Makaronų tiltai“. Susipažino su gidų būrelio veikla (neformalusis ugdymas), kurio nariai pravedė ekskursijas anglų kalba „Pažintis po Molėtų gimnaziją” ir „Pažintis su Molėtais”  bei su mokymusi kitose edukacinėse erdvėse – lankėsi UAB ,,Hoda“, dalyvavo edukacinėse programose Lietuvos etnokosmologijos centre, Molėtų turizmo centre. Dalinomės patirtimi apie programos Erasmus+ projektų Molėtų gimnazijoje vykdymą, inovatyvių ugdymo metodų taikymą ugdymo(si) procese. Kartu su Lenkijos mokytojomis dalyvavome VU Užsienio kalbų instituto direktorės R. Kriaučiūnienės paskaitoje – diskusijoje ,,Lietuvos mokytojų požiūris į IDKM/CLIL“ (Integruotas dalyko ir kalbos mokymas), kur turėjome galimybę išsakyti savo požiūrį į IDKM/CLIL bei jo taikymo galimybes mūsų gimnazijoje. Vėliau vyko pažintinė ekskursija po VU biblioteką, Šv. Jonų bažnyčią.

Tokia projekto „Inovatyvūs ugdymo metodai – mokinio ir mokytojo sėkmei“ veikla leido dalyviams atsiskleisti kuo jie yra stiprūs, pasidalinti savo patirtimi su užsienio kolegomis, patobulinti savo profesines, anglų kalbos bei tarpkultūrines kompetencijas.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Šis straipsnis atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Darbo stebėjimo vizitas IES Ausiàs March mokykloje

Mokytojos Rita ir Rūta dalyvavo darbo stebėjimo vizite IES Ausiàs March mokykloje (Gandia, Ispanija). Bendradarbiavimas su šios mokyklos programos „Erasmus+“ projektų koordinatoriumi Migueliu užsimezgė „eTwinning“ platformoje, ieškant partnerių projektams.

Pirmiausiai susipažinome su mokyklos struktūra, erdvėmis, susitikome ir bendravome su mokytojais. Mokykloje mokosi 600 mokinių ir dirba 60 mokytojų. Kiekvienais mokslo metais visų klasių mokiniai laiko mokomųjų dalykų egzaminus. Mokykloje yra matematikos ir IT klasės su integruotu dalyko ir anglų kalbos mokymu (IDKM/CLIL), STEM su robotika. Kasdien stebėjome po 4 pamokas, po jų bendravome su mokytojais aptardamos jas, dalinomės ir savo patirtimi. Kai kuriose pamokose ir pačios įsitraukėme į ugdymo procesą. Turėjome galimybę stebėti matematikos, IT ir robotikos, kurias mokytojai vedė anglų kalba (CLIL) bei fizikos, muzikos ir lotynų kalbos pamokas.     Daugumoje vestų pamokų dominavo grupinis darbas, dėstantis mokytojas atliko konsultanto, patarėjo vaidmenį. Turėjome du darbinius susitikimus: su programos „Erasmus+“ projektų koordinatoriumi Migueliu bei mokyklos direktore. Pokalbių metu pasidalinome savo įspūdžiais iš stebėtų pamokų, apie patirtis dalyvaujant programos „Erasmus+“ projektuose, švietimo sistemas bei mokyklų patirtis ir pasiekimus.  

Turiningai išnaudojome ir laisvą laiką po pamokų – vyko įspūdinga mūsų pačių susidaryta kultūrinė-pažintinė programa. Susipažinome su Gandios (Valensijos regionas) miesto istorija, architektūra, aplankėme Kunigaikščių rūmus, kurie nuo 1964 metų yra įtraukti į kultūros vertybių sąrašą. Žavėjomės Gandios apylinkių nuostabiais kalnų miesteliais, įspūdingu Valensijos Šv. Marijos karališkuoju vienuolynu, kurį radome atsitiktinumo dėka keliaudamos kalnų serpantinais. Aplankėme ir žymiausius Valensijos miesto kultūros objektus: San Nicolás bažnyčią – vieną įspūdingiausių šiame mieste, 2000 kvadratinių metrų ploto su puikiai restauruotomis freskomis, kurios puošia bažnyčios skliautus ir yra dvigubai didesnės nei rastos Vatikano Siksto koplyčioje; 14-ojo amžiaus „Iglesia de los Santos Juanes“ bažnyčią, kuri turi išskirtinį baroko fasadą ir nuostabų lubų paveikslą, sukurtą Palomino 1700 metais; šilko muziejų, kuriame susipažinome su šilko istorija ir visu gamybos procesu; Valensijos didingą Katedrą. Neišdildomą įspūdį paliko apsilankymas „Mercado Central“ turguje, kurio salėje yra daugiau nei tūkstantis prekyviečių, kuriose prekeiviai parduoda šviežius vaisius, daržoves ir maisto produktus iš Valensijos regiono ir kitų Ispanijos vietovių.

Stebėjimo vizito metu turėjome galimybę pasidalinti savo patirtimi, patobulinti savo profesines, bendradarbiavimo ir tarpkultūrines kompetencijas bei anglų kalbos gebėjimus, artimiau pažinti šios šalies kultūrą, istoriją, žmones. Pamokose ugdymo būdai, užsienio kalbos integravimas į dalyko pamokas (IDKM/CLIL), įgytos žinios bus taikomi ugdymo procese, o geroji patirtis skleidžiama gimnazijoje ir už jos ribų ir nekantriai lauksime Ispanijos mokytojų vizito mūsų gimnazijoje.