Integruotas dalyko ir kalbos mokymas (IDKM/CLIL) – dalyko mokymas(is) užsienio
kalba, kai mokymosi procesas koncentruojamas į dalyko (ar jo modulio) mokymąsi, vartojant užsienio kalbą.
Integruoto dalyko ir kalbos mokymo (IDKM/CLIL) metodo nereikia suprasti tik kaip
užsienio kalbos kompetencijų gerinimo perteikiant kurio nors kito mokomojo dalyko turinį. Tai kur kas daugiau – dalyko ir kalbos mokoma integruotai, t.y. jie siejami vienas su kitu ir traktuojami kaip visuma. Mokantis šiuo būdu susilieja mokinio, kaip besimokančio dalyko, ir mokinio, besimokančio kalbos, vaidmenys. Ugdant jauną žmogų tai svarbu ir dėl to, kad šis metodas didina pasitikėjimą savimi, ugdo gebėjimus tų mokinių, kuriems nelabai sekasi formalusis užsienio kalbos mokymasis, o labiau pažengę mokiniai mato, kaip jų kalbos žinios virsta praktiniais kalbos vartojimo gebėjimais. Tenkinant dalykinius poreikius šis metodas lavina individualų kalbinį kūrybingumą, ugdo specifinę kalbos kompetenciją.
IDKM/CLIL tikslas – bendrųjų ir specialiųjų kompetencijų ugdymas, iš kurių – dalyko
mokymas(is) yra pagrindinis, o kalbos mokymas(is) tarnauja gilesniam dalyko kompetencijų ugdymui.
Šaltinis: Užsienio kalbos ir dalyko sinergija, VDU
Taikant IDKM/CLIL mokymo(si) procese yra keliami tikslai:
• socialiniai-ekonominiai tikslai – besimokantieji parengiami gyventi daugiatautėje visuomenėje ir įgyja geresnes perspektyvas darbo rinkoje,
• socialiniai-kultūriniai tikslai – mokant(-is) užsienio kalbos, ugdoma tolerancija ir pagarba kitoms kultūroms,
• lingvistiniai tikslai – galimybė lavinti kalbinius įgūdžius, lemiančius sėkmingą bendravimą.
Besimokantieji skatinami mokytis kalbų, naudojant jas realiems praktiniams tikslams,
• pedagoginiai tikslai – galimybė plėtoti su mokomuoju dalyku susijusias žinias ir mokymosi gebėjimus. Mokiniai skatinami įsisavinti dalykinę medžiagą naudojant kitokį, naują mokymosi būdą.
Šaltinis: Euridyce, 2006
Pagrindiniai IDKM principai, anglų kalba vadinami 5Cs (Content, Competences, Communication, Cognition, Culture):
• turinys (Content) – ko norime išmokyti, perteikti IDKM/CLIL pamokose,
• kompetencijos (Competences) – kompetencijų ugdymas IDKM/CLIL pamokose,
• bendravimas/komunikacija (Communication) – instrukcijos kalba, kuri padeda pasiekti mokomojo dalyko turinio uždavinių,
• kognicija/pažinimas (Cognition) – pažinimo procesas, kuriame ugdomi mąstymo įgūdžiai,
• kultūra (Culture) – mokiniai skatinami susipažinti su kitomis kultūromis.
IDKM/CLIL metodo privalumai mokiniui pamokoje:
- Autentiškų dalykinių tekstų analizė – padeda gilinti dalykinę kompetenciją ir
- ugdyti mokslinės kalbos įgūdžius.
- Kalbos komunikacinės kompetencijos ir dalykinės kalbos ugdymas – motyvuoja
mokinius mokytis ir siekti aukštų užsienio kalbos kompetencijų, nes IDKM pamokoje užsienio kalba nėra vertinama, ji yra mokymo(si) priemonė. - Metodai – ugdo dalyko, kalbos mokymosi, mokymosi mokytis kompetencijas.
- Integravimasis – dalykinės užsienio kalbos kompetencijos ir pagilintos dalyko
kompetencijos, analizuojant autentiškus šaltinius suteikia mokiniui daugiau galimybių sėkmingai integruotis akademinėje ar profesinėje srityse Lietuvoje ir ES. - Ugdoma tarpkultūrinė kompetencija.
IDKM/CLIL taikymo pamokoje nauda mokytojui:
- Naudojimas įvairesnių mokymosi strategijų.
- Pagilintas bendrųjų kompetencijų ugdymas.
- IT galimybių praplėtimas.
- Mokymasis visą gyvenimą.
- Nauja mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo galimybė.
- Mokymo priemonių kūrimas bei motyvuojančios vertinimo ir įsivertinimo sistemos kūrimas.
Šaltinis: ESSF projekto „Integruoto dalyko ir užsienio kalbos mokymo (IDKM/CLIL) plėtra ugdymoprocese“ metodinė medžiaga, VU
Daugiau medžiagos apie IDKM/CLIL metodologiją:
•VIDEOS • HOW TO BRING CLIL INTO YOUR CLASSROOM:
•CLIL – WHAT IS CLIL?:
• CLIL – A BRIEF INTRODUCTION:
• DAVID MARSH ON CLIL:
• CLIL PRINCIPLES:
• DO COYLE – WHAT IS THE 4 Cs TEACHING FRAMEWORK. 4-7:
• CLIL LESSON – CG BIOLOGY:
• CLIL LESSON PLAN:
• CLIL LESSON – RECYCLING: